Jakie funkcje będzie miała aplikacja mKDR?
Aplikacja na smartfony, która będzie posiadała kilka funkcji:
- rodzic będzie mógł posiadać na swoim smartfonie Karty swoich dzieci oraz małżonka;
- aplikacja umożliwi wyszukiwanie partnerów KDR wg kategorii, lokalizacji, frazy;
- funkcja geolokalizacji pozwoli na wyszukiwanie partnerów udzielających zniżek w okolicy przebywania użytkownika aplikacji;
- użytkownik aplikacji będzie mógł dodawać partnerów KDR do listy „ulubionych” (funkcjonalność zostanie dodana w II kwartale 2018 r.);
- aplikacja pozwoli także na przekazywanie informacji członkom rodzin wielodzietnych zarówno o aktualnych zniżkach i nowych partnerach, jak i konieczności złożenia wniosku przed terminem ważności Karty, np. w przypadku dzieci przed 18 r.ż. (funkcjonalność zostanie dodana w II kwartale 2018 r.)
Jak uzyskać mKDR?
- Korzystać z mobilnej Karty Dużej Rodziny możesz po złożeniu wniosku on-line na https://empatia.mpips.gov.pl/ lub można złożyć go w MGOPS Krotoszyn
- Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na adres e-mail, który wskazałeś dostaniesz numer swojej karty. Na Twój telefon przyjdzie SMS w którym podane zostanie jednorazowe hasło do zalogowania się w aplikacji.
- Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mobilnej z Google Play lub Apple Store na swój telefon.
- Aplikacja poprowadzi Cię automatycznie do uruchomienia mKDR na twoim smartfonie.
Kliknij na link i przejdź do instrukcji
WYKAZ DOKUMENTÓW POTRZEBNYCH DO ZŁOŻENIA WNIOSKU
Pobierz wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny, wypełnij go, a następnie zanieś do odpowiedniej instytucji lub złóż elektronicznie.
Aby móc składać wnioski elektronicznie konieczne jest posiadanie podpisu elektronicznego lub bezpłatnego profilu zaufanego.
Bezpłatny profil zaufany można założyć on-line za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej banku PKO BP, Inteligo, ING Banku Śląskiego, Millennium, Pekao S.A., Envelo, mBANK. Należy wejść na stronę: www.empatia.mrpips.gov.pl i wybrać moduł eWnioski. Tam znajduje się instrukcja jak złożyć wniosek np. wniosku o świadczenie wychowawcze, przy czym procedura zakładania konta na platformie emp@tia jest taka sama dla wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny.
Jak założyć zaufany profil on-line?
Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz potwierdzać swoją tożsamość w internecie (służy jako twój elektroniczny podpis). Za jego pomocą możesz łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych.
Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu. Są 2 sposoby — za pomocą internetowego konta bankowego lub certyfikatu kwalifikowanego (jeżeli go masz).
Założenie profilu poprzez bankowość elektroniczną:
Konto bankowe wykorzystuje się do szybkiego i bezpiecznego zakładania i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że twoje dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie musisz już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.
Profil zaufany potrzebuje do identyfikacji tylko podstawowych informacji, takich jak imię, nazwisko czy numer PESEL. Za pomocą konta bankowego złożysz profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.
Jak założyć profil zaufany
- Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, na przykład wejdź na stronę banku lub zadzwoń na infolinię.
- Zaloguj się na swoje konto bankowe.
- Wyszukaj formularz o założenie profilu zaufanego.
- Wypełnij go.
- Wyślij formularz. W ten sposób założysz profil zaufany.
Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się na swoje konto profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania Przez bankowość elektroniczną. Zaloguj się na swój profil zaufany.
Jeżeli nie możesz lub nie chcesz zakładać profilu zaufanego za pomocą konta w banku — możesz założyć go w punkcie potwierdzającym. Szczegóły znajdziesz w opcji załatwienia sprawy w punkcie potwierdzającym.
Założenie profilu za pomocą certyfikatu kwalifikowalnego:
Jeżeli masz certyfikat kwalifikowany, możesz użyć go do założenia profilu zaufanego. Twoje dane z certyfikatu kwalifikowanego są wiarygodne (zostały uwierzytelnione), dlatego nie musisz już potwierdzać ich w urzędzie. Dzięki temu profil zaufany założysz od ręki, bez wychodzenia z domu.
Jeżeli nie masz certyfikatu kwalifikowanego, załóż profil zaufany w inny sposób — przez internet za pomocą konta bankowego lub w punkcie potwierdzającym.
Jak założyć profil zaufany
- Wejdź na stronę profilu zaufanego.
- Kliknij Zarejestruj się.
- Kliknij w odnośnik Chcę logować się certyfikatem kwalifikowanym.
- Wypełnij formularz.
- Kliknij Zarejestruj się.
- Wyświetli się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Wpisz kod.
- Wyświetli się kolejny komunikat z prośbą o wykonanie trzech kroków. Jeśli je wykonasz — kliknij Potwierdź wykonanie kroków. W ten sposób założysz profil zaufany.
Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się na swoje konto profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania Za pomocą certyfikatu kwalifikowanego. Zaloguj się na swój profil zaufany.
Jak długo jest ważny profil zaufany
3 lata. Potem możesz przedłużać jego ważność o kolejne 3 lata.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna.
Ile będziesz czekać
Profil zaufany założysz od razu.