Odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym przysługuje refundacja podatku VAT gdy:
- główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego wykorzystuje urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi wpisanymi lub zgłoszonymi do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 21 grudnia 2022 r. albo po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków;
- wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2 100,00 zł ( w gospodarstwie domowym jednoosobowym) lub wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1 500,00 zł na osobę (w gospodarstwie domowym wieloosobowym).
Gospodarstwo domowe to:
- osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe);
- osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Definicja dochodu
Za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Oznacza to, po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób:
- przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, art.30b, art. 30c, art. 30e, art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomniejszone o koszty uzyskania przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne.
- Dochodem są także, inne dochody niepodlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych np: alimenty na rzecz dzieci, stypendia doktoranckie, dochody uzyskane z gospodarstwa rolnego, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, pomoc materialną o charakterze socjalnym (stypendia szkolne, zasiłek szkolny), świadczenie rodzicielskie.
Ważne!
Refundacja podatku VAT przysługuje w kwocie odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31.12.2023 r.
Wniosek o refundacje podatku VAT dla odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym składa się w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych lub nie później do dnia 29 lutego 2024 r.
Wnioski o refundacje podatku VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy dołączyć:
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych dla danego gospodarstwa domowego obejmującą okres od 1 stycznia 2023 r. do 31.12.2023 r.;
- dowód uiszczenia opłaty za tę fakturę.
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Decyzja wydawana jest tylko w przypadku odmowy przyznania refundacji podatku VAT, uchylenia lub zmiany wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT.
Organ przesyła wnioskodawcy informację o refundacji podatku VAT na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT, organ przyjmujący wniosek, informuje go o możliwości odebrania informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT.
Wzór wniosku o refundację podatku VAT można pobrać ze strony internatowej MGOPS
w Krotoszynie
natomiast wersja papierowa jest dostępna w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krotoszynie przy ul. Kobylińskiej 10a II piętro.
Jak złożyć wniosek o refundację podatku VAT?
Wnioski o refundacje podatku VAT można złożyć:
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej: aplikacja mObywatel, Platforma ePUAP;
- osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krotoszynie przy ulicy Kobylińskiej 10a II piętro od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 15:00;
- za pośrednictwem operatora pocztowego.
W przypadku złożenia wniosku o refundacje podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Za pośrednictwem platformy ePUAP:
KROKI:
1. Pobierz wniosek wraz załącznikami poniżej oraz przygotuj dodatkowe dokumenty (np. faktury i dowody zapłaty za gaz)
2. Wypełnij dokładnie wniosek wraz z załącznikami i je podpisz.
3. Zeskanuj wniosek, załączniki i dodatkowe dokumenty do formatu PDF.
4. WAŻNE! Zeskanowane dokumenty należy podpisać elektronicznie (np. profilem zaufanym na stronie gov.pl - LINK TUTAJ)
5. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne i wybierz WYŚLIJ PISMO OGÓLNE.
6. Zaloguj się używając profilu zaufanego, e-dowodu lub portalu bankowego.
7. W formularzu wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo – MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W KROTOSZYNIE
8. Uzupełnij pozostałe wymagane pola formularza oraz jako załącznik dołącz zeskanowany i podpisany elektronicznie wniosek z załącznikami i innymi dokumentami.
9. Wyślij formularz.
Aby zapewnić sprawną obsługę prosimy o wypełnienie wniosku z należytą starannością.
Więcej informacji można uzyskać pod nr
62 506 50 59
wew. 1
lub poprzez wysłanie e-maila na adres mgops@krotoszyn.pl
Druk wniosku: link