Zgłoszenie, regulamin, oświadczenia, wzór losu biorącego udział w losowaniu, karty ewidencji - tabelka (wazna na rok kalendarzowy) wraz z wnioskiem należy złożyć w Urzędzie Celno-Skarbowym, tj. Wielkopolski Urząd Celno-Skarbowy w Poznaniu Delegatura w Kaliszu, ul. Fabryczna 1 A, 62-800 Kalisz, tel. 63 246 61 40 (pani Anna Tomaszewska).
Wzór losu powinien zawierać pieczątkę organizatora loterii.
Koniecznie podać nr telefonu osoby lub organizacji zgłaszającej i adres mailowy.
Wymaga się złożenia ewidencji "Wystawionych zaświadczeń o wygranej" (tabelka) wraz z wnioskiem w celu nałożenia plomby i zarejestrowania jej, którą należy przedłożyć w II Urzędzie Skarbowym w Kaliszu, telefon: 62 768-29-24. Ewidencja jest ważna na rok kalendarzowy.
Zaświadczenia o wygranej wydaje się na drukach ścisłego zarachowania, które należy pozyskać z Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście, ul. Lindleya 14, 02-013 Warszawa. W sprawie pozyskania druków ścisłego zarachowania, należy zadzwonić pod numer telefonu 22 584 61 00.
Loteria powinna być zgłoszona na 30 dni przed planowaną loterią.
Zgłoszenie loterii fantowej jest bezpłatne, gdy wartość puli nagród w 2024 roku nie
przekracza 7364,30 zł.
W przypadku organizacji pożytku publicznego łączna wartość puli wygranych w loteriach fantowych lub grach bingo fantowe może wynieść w ciągu roku nie więcej niż 30-krotność kwoty bazowej. W roku 2024 jest to 220 929 zł.
W przypadku, gdy loteria zgłaszana jest przez osobę fizyczną należy dopisać funkcję jaką pełni w danej organizacji (np.przewodnicząca KGW, OSP). Gdy loteria zgłaszana jest przez bibliotekę, ośrodek kultury czy szkołę w załącznikach nr. 1,3,4 wpisać należy instytucję natomiast w załącznikach 5,6 osobę zgłaszającą loterię (np. dyrektor).
W przypadku gdy, nagrody nie będą fundowane przez szkołę, ale "zabezpieczą" je rodzice dzieci i nauczyciele we własnym zakresie, proszę pamiętać o zebraniu paragonów- będą one potrzebne przy kontroli jeśli nastąpi po zakończeniu loterii.
W przypadku gdy, nagrody będą ufundowane przez darczyńców należy sporządzić listę
darczyńców, którzy muszą ją podpisać i opieczętować wraz z wyceną podarowanych nagród.
W regulaminie należy napisać, że nagrody będą fundowane przez organizatora i darczyńców oraz wpisać dokładny adres przeprowadzenia loterii. Czas trwania loteri musi wynosić min 10 dni roboczych od dnia rozpoczęcia loterii. Natomiast procentowa wartość nagród w stosunku do łącznej ceny przeznaczonych do sprzedaży losów powinna wynosić 30% i więcej.
Po zakończeniu loterii w terminie 30 dni od zakończenia loterii należy przedłożyć SPRAWOZDANIE O ZAKOŃCZENIU LOTERII.
Sprawozdanie winno zawierać następujące informacje:
- czy loteria się odbyła - termin, data, gdzie (miejsce);
- podać liczbę sprzedanych losów, czy wszystkie? - jeżeli nie, to należy poinformować Zastępcę Naczelnika UCS w Poznaniu Delegatura w Kaliszu o dacie ich zniszczenia w terminie 7 dni od planowanego zniszczenia;
- ile uzyskano środków pieniężnych;
- na co przeznaczono te środki (musi być ten sam co w zgłoszeniu);
- czy były zgłaszane reklamacje uczestników?;
- czy były wystawione "zaświadczenia o wygranej";
- dokładny wykaz wydanych nagród wraz z ich wartościami.